5 قدم برای راه اندازی سیستم گرمایشی قبل از رسیدن زمستان!

سیستم ها و دستگاه های زیادی در دنیای امروز برای گرما و سرما در محیط خانه و مراکز بزرگ و صنعتی وجود دارد که انسان را مجاب به استفاده از آن کرده است چرا که کنترل دمای محیط و کنترل دما به صورت مستقل امری بدیهی و مهم است. اکنون به چند مورد از سیستم هایی که برای کنترل کیفیت دما در سرما استفاده می شود اشاره شده : (دستگاه پکیج یونیت، تاسیسات گرمایشی پکیج گازی، دستگاه جدید GHP، چیلر، دستگاه جدید VRF، دستگاه زنتZent  و…).

یکی از سیستم های کاربردی به جهت این امر کولرگازی می باشد. سوالی که در اینجا پیش می آید این است که نحوه راه اندازی و استفاده گرمایش کولرگازی و دیگر دستگاه ها در زمستان چگونه است؟

برای آسایش خانواده شما ضروری است که خانه شما گرم بماند. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید در پاییز امسال انجام دهید تا از سیستم کولرگازی خود مراقبت کنید و دمای خانه خود را راحت نگه دارید.

5 قدم برای راه اندازی سیستم گرمایشی قبل از رسیدن زمستان!

5 قدم برای راه اندازی سیستم گرمایشی کدامند؟

قدم اول: 

قطعا نمی‌خواهید برای اولین بار دستگاه خود را در زمستان در یک روز سرد روشن کنید و بعد متوجه شوید که نیاز به تعمیر دارد. به این دلیل بهتر است قبل از اینکه هوا سرد شود، دستگاه خود را روشن کنید و به دنبال علائم عجیب و غریب مانند صداهای بلند، نقاط سرد در خانه یا تفاوت در تنظیمات ترموستات باشید. هر اتاق نباید مشکلی برای رسیدن به دمای راحت داشته باشد

بنابراین قبل از هر کاری کولرگازی یا وسیله گرما ساز مورد نظر را روشن و تست می کنیم که اگر با علائم نا مفهوم و غیر عادی در دستگاه مواجه شدیم برای تعمییر آن چاره ای بیندیشیم.

قدم دوم: 

قبل از اینکه فیلتر های دستگاه موجب انسداد هوا دستگاه شود آن ها را عوض کنید. تعویض فیلترهای دستگاهی چون کولر گازی به روند کارکرد خوب و عدم خاموش شدن دستگاه منجر می شود. با تعویض منظم فیلترهای هوا، سیستم HVAC خود را از گرد و غبار و آلودگی خارج می‌کنید که باعث می‌شود مدت زمان عمر آن طولانی‌تر شود. فیلتر های کولر گازی هر چند ماه یکبار باید تعویض گردند این کار باعث بهتر عمل کردن کولر گازی خواهد شد و عمر مفید کولر گازی را افزایش خواهد داد. اطمینان حاصل کنید سیستم گرمایش و سرمایش شما به خوبی کار کند. فیلترهای خود را هر یک تا سه ماه تعویض کنید، بسته به نوع فیلترهایی که استفاده می‌کنید و آب و هوای محل زندگیتان. مکان‌هایی با آب و هوای خشک و گرد و غباری ممکن است نیازمند نگهداری و تعویض فیلتر بیشتری باشند.

قدم سوم:

نکته قابل توجه دیگری که در بررسی یک کولر گازی وجود دارد این است که لوله کشی خود را بررسی کنید قبل از اینکه گرما را برای زمستان روشن کنید، باید کانال های خودتان را چک کنید یا با متخصصین این حوزه تماس بگیرید.

راه اندازی سیستم گرمایشی

قدم چهارم: 

از خطرات آتش سوزی و مونوکسید کربن اجتناب کنید مطمئن شوید که هیچ چیز در اطراف واحد گرمایشی شما نمی تواند آتش سوزی کند. آشکارسازهای دود و آشکارسازهای مونوکسید کربن خود را بررسی کنید و در صورت نیاز، باتری ها یا واحدها را تعویض کنید. اطمینان از کارکرد این تجهیزات برای ایمنی خانواده شما در زمستان ضروری است.

قدم پنجم:

این بخش که در عملکرد دستگاه از اهمیت بالایی برخوردا است بررسی سیم پیچی کولر گازی است. نکته حائز اهمیت این است که این بخش را به تنهایی انجام ندهید خیلی بهتر است اگر که به واسطه یک تکنسین مجرب سیستم سیم پیچی دستگاه را بررسی کنید خیلی بهتر است.

 

در اینجا به نکات مهمی اشاره خواهیم کرد که اگاهی شما را نسبت به سیم پیچی و تست سالم بودن آن بالا می برد. همه می دانیم که کولر گازی خلاف کولر آبی، به کار کردن های مداوم برای پایین آوردن دمای اتاق نیازی ندارد. به عبارت دیگر آف نشدن (آف نکردن کولر گازی) و یکسره کار کردن کولر گازی، نشان از وجود اشکال و خرابی در این دستگاه دارد؛ چون اصلا کولر گازی به کار کردن های مدام و پیوسته نیازی ندارد و فعالیت آن با توجه به دمای اتاق صورت می گیرد. پس قبل از اینکه بخواهید سیم پیچی موتور کولر گازی  را نگاه کنید دلایل خاموش نشدن کولر را بررسی کنید.

تاسیسات گرمایشی پکیج گازی

دلایل آف نکردن کولر گازی می تواند به شرح زیر باشد:

 

  • برد کنترل دما
  • ترموستات کنترل دما
  • کثیفی کویل های کندانسور
  • ترموستات
  • برد رله
  • برد کنترل اصلی
  • ترمیستور

موردی که اکنون بررسی شد تنها یکی از مشکلاتی است که در سیستم سیم پیچی یک کولرگازی است.

 قدم ششم:

بر روی کولرگازی دریچه هایی وجود دارد که از آنها هوا عبور دارد کار ایده ال این است که انها را تمیز کنید چرا که دریچه ها به مرور زمان کثیف و پرگرد و غبار می شوند، که جریان هوا را کند می کند و هوای داخل را سالم تر می کند. تمام دهانه ها را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید و مطمئن شوید که هیچ چیزی مانع هیچ دریچه ای نمی شود.

 

در نهایت باید گفت اگر شما هم به سلامت خود و خانوادتان اهمیت می دهید بخاری گرمایشی زمستان هم یکی از موارد مورد توجهتان خواهد بود اما باید گفت اگر برای انجام این مراحل سریع و آسان وقت بگذارید، بخاری شما در تمام زمستان به خوبی کار خواهد کرد. برای اینکه کاربران با خیال راحت و با اطمینان زمستان را بدون دغدغه خرابی دستگاه سپری کنند ما یشنهاد می کینم از یک تکنسین گرمایشی واجد شرایط بخواهید که سیستم را به طور کامل بررسی و تنظیم کند تا مطمئن شوید که هیچ مشکلی وجود ندارد.

در این راستا نانوک صنعت با تکنسین های حرفه ای و آماده به کار خود برای جلب رضایت کاربران تیم خود را در اختیار قرار داده تا هیچ سیستم گرمایشی به ویژه کولر های گازی عاری از مشکلات سیم پیچی های نادرست با عضویت در سایت خدمات برگزیده ما را بررسی کنید و در صورت نیاز با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *